Jaký užitek máme z internetových sociálních sítí? V jakých životních situacích nám pomáhají? Podobně se na Twitteru ke Twitteru ptal Adam Javůrek, když začal sbírat osobní zkušenosti pro svůj článek. Ostatně můžete mu jej pomoci psát na Google Knol.
Zatímco mikroblogování holduje relativně úzká skupina té aktivnější části internetové generace (a neptejte se mě raději na její přesné věkové a profesní vymezení), využívání sociálních sítí obecně by mělo dnes už patřit, říkáte si možná, k běžné rutině organizací, které mají ve svém poslání slova jako spojovat, koordinovat, zprostředkovávat kontakty apod. Podle mé zkušenosti z českého prostředí je však k takovému stavu ještě hodně daleko.
Pokud bych měl vybrat jeden konkrétní efekt, který mohou firmě přinést sociální sítě, a pokusit se přesvědčit ty nejzarytější skeptiky, sáhnu po vděčném příkladu Romana Staňka, asi nejúspěšnějšího českého hi-tech podnikatele. Jeho v pořadí třetí start-up (předchozí Netbeans a Systinet odkoupily společnosti Sun a HP) nazvaný Good Data má vývojáře v Praze a Brně a nejúčinnějším kanálem jejich výběru bylo využití služby LinkedIn. A odkud to vím? Asi z jeho mikroblogování na Twitteru.